Ebben a bejegyzésben a szüneteltetés indítását részletezzük.
Amire szükséged lesz
- számítógép
- ügyfélkapus belépési adatok
- adóazonosító jel
- ÁNYK
Lépések
1. Dashboardon új ügyintézés, majd szüneteltetés indítása
2. Olvasd el tüzetesen az információkat, majd tovább (Webes ügysegéd, e-papír)
A második lépésben egy pillanatra el kell hagynod az autokatát és a webes ügysegédbe kell belépned. Ott 2-3 perc alatt el tudod intézni az egyéni vállalkozás szüneteltetését. Az ügysegéd használata elég egyértelmű lesz, de ha elbizonytalanodnál itt találod a konkrét teendőket.
Mikor ott végeztél a kapcsolódó e-papírt kell letöltened az ügysegédből. Az e-papírt húzd be vagy töltsd fel hozzánk, innen fogjuk egészen pontosan tudni, hogy mikortól állítsuk be a szünetedet.
3. Emlékeztető a kata adó törléséről
A következő lépésben semmit nem kell tenned. Egy információs blokkban arról fogunk értesíteni, hogy létrehoztunk neked egy autokata teendőt, amit később kell majd elvégezned. A szüneteltetés első olyan hónapja után, ahol már a teljes hónapra nem kell kata adót fizetned, be kell adnod egy ún. T101E nyomtatványt az adóhatóságnak (sajnos hamarabb nem lehet). Emailben is emlékeztetünk majd, mert ez irtó fontos. Ha nem teszed meg, akkor úgy kezdtél szünetet, hogy közben adót kell fizetned, akkor meg mi értelme volt.
4. Lépés - Önkormányzati bejelentés
Ez sajnos az esetek többségében teljesen offline ügyintézést igényel. Nyugodtan tedd a dolgodat, zárd be itt az ablakot, mi megjegyezzük, hogy itt tartasz. Alapvető információkat ezzel kapcsolatban itt találsz.
Mikor kész vagy nyisd meg újra ezt a teendőt és ugorj az utolsó lépéshez.
5. lépés Emlékeztető
Itt csak egy időpontot kell megadnod, hogy mikor szóljon a rendszer hogy újraindítsd a vállalkozásodat. Ha ezzel is kész vagy, akkor a teendőt bezártuk, a vállakozásod szünetel, eszerint számoljuk a bevétel határaidat. Szüneteltetés alatt a rendszer működéséről itt találsz több infót.
Megjegyzések
0 megjegyzés
Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.