1. Egyéni vállalkozói igazolvány: A hatályos jogszabályok szerint az egyéni vállalkozóknak nem kötelező az igazolvány megléte, ez csak egy lehetőség. Ha kéri a vállalkozó, akkor a kormányablakban kiállítanak a részére igazolványt, ami tartalmazza:
- a vállalkozó családi és utónevét,
- a tevékenységi köreit,
- a székhely, telephely, fióktelep címét,
- az egyéni vállalkozó statisztikai számjelét és nyilvántartási számát, adószámát,
- a kiállítás helyét, keltét.
Kétféle módja van az igénylésnek: Elektronikus kérelem benyújtása a Webes Ügysegéden keresztül vagy személyesen bármelyik kormányablakban, okmányirodában kérelmezhető. Ha személyesen kéred, akkor rögtön a helyszínen kiállításra kerül. Elektronikus ügyintézés esetében 8 napos ügyintézési határidővel számolj (postán kézbesítik). Az igazolványt illetékmentesen állítják ki.
2. EVNY - elektronikus lekérdező:
Ha a vállalkozásoddal kapcsolatos alapvető információkra van szükséged, akkor erre tökéletes megoldás az EVNY. Az adószámod első 8 számjegyét vagy a nyilvántartási számod kell megadnod és pár másodpercen belül megkapod az adatokat mint például:
- működik vagy szünetel a vállalkozásod
- nyilvántartásba vétel napja
- székhely, telephely adatok
- aktuális tevékenységi köreid
- statisztikai számjeled.
3. Hatósági bizonyítvány:
Egyéni vállalkozóként a nyilvántartásban szereplő adatokról hatósági bizonyítványt is kérhetsz. A hatósági bizonyítvány iránti kérelmet elektronikusan a Webes Ügysegéden keresztül is benyújthatod (postán fogják kézbesíteni). Meg kell jelölnöd azokat a tényeket, adatokat, amiről szeretnéd kérni az okirat kiállítását. (Akár múltbéli tényekről is kérheted.) Mondjuk, ha azt kell igazolnod, hogy mettől meddig szünetelt a vállalkozásod, akkor erre tökéletes megoldás lehet a hatósági bizonyítvány. Az ügyintézési határidő ebben az esetben 10 nap, és ugyanúgy illetékmentes, ahogyan a fentebbiek is.
Megjegyzések
0 megjegyzés
Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.